Μέσα στον μήνα Οκτώβριο θα συζητηθεί στην ειδική επιτροπή του άρθρου 152, τελικά η προσφυγή των δημοτικών συμβούλων της μειοψηφίας και πολιτών του Δήμου Μεθάνων για την υπέρογκη αύξηση που αποφάσισε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου στα τέλη ύδρευσης, από 15% μέχρι 250%. Ο Περιφερειάρχης λόγω παρέλευσης μηνός από την προσφυγή των δημοτικών συμβούλων, δεν έχει από νόμο δικαίωμα να ακυρώσει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Έτσι, η υπόθεση παραπέμπτεται στην ειδική επιτροπή του άρθρου 152. Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι τελικής δικαίωσης.
Ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του άρθρου 152 του Νόμου 3463/2006.
ΠΡΟΣΦΥΓΗ
ΤΩΝ
Αθανασίου Σάββα
Μπόγρη Νικολάου
Μπαμπούσκου Γεωργίου
Βλάχου Σπυρίδωνα
Δημοτικών Συμβούλων του Δήμου Μεθάνων
Εκλεγέντων με το συνδυασμό ΜΕΘΑΝΑ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝ
ΚΑΤΑ της απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας με αριθμόν πρωτοκόλλου 07/ΔΤΑ/10663/10.9.2007 με την οποία απορρίπτει προσφυγή των τεσσάρων δημοτικών συμβούλων λόγω «έλλειψης αρμοδιότητας κατά τον χρόνο του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ( Στ 4113/1990), σχετικά με την απόφαση 81 της Τετάρτης 18ης Ιουλίου 2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μεθάνων.
Οι παραπάνω δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Μεθάνων προσβάλλουμε την απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, σχετικά με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μεθάνων υπαριθμόν 81 της 18ης Ιουλίου του 2007που αναφέρεται στην έγκριση του Κανονισμού Ύδρευσης και ζητάμε την ακύρωσή της.
Σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό Ύδρευσης που ψήφισε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μεθάνων στις 18 Ιουλίου 2007, με αριθμόν απόφαση 81/18.07.2007, έγινε και αύξηση στην τιμή του νερού για τα Ξενοδοχεία, καταστήματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια στην υπερβολική τιμή του 1,50 ευρώ το κυβικό. Ενώ το προηγούμενο τιμολόγιο ήταν κλιμακωτό από 0 μέχρι 15 κ.μ. 0,70 ( αύξηση κατά 114,28% ) ευρώ, από 16 μέχρι 35 ευρώ 0,85 ευρώ ( αύξηση κατά 76,47% και από 36 και άνω 1,10 ευρώ (αύξηση κατά 36,36 %). Η πέρα από κάθε λογική αύξηση της τιμής του νερού, από 36,36% μέχρι και 114,28% είναι αντισυνταγματική και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις εγκυκλίους του υπουργείων Δημόσιας Διοίκησης, Εσωτερικών και Ανάπτυξης, που αναφέρονται στο θέμα των αυξήσεων. Επιπλέον η αύξηση για ύδρευση εκτοξεύτηκε πάνω από το 250%.
Θεωρούμε την τιμή του 1,5 ευρώ υπερβολική και αυθαίρετη και απαράδεκτη δεδομένου ότι κατά την συζήτηση του σχετικού θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν προσκομίστηκαν τα οικονομικά στοιχεία από τα οποία δικαιολογείται η αύξηση των ανταποδοτικών τελών, παρά το γεγονός ότι δεσμεύθηκε η πλειοψηφία κατά τη συζήτηση έγκρισης του προϋπολογισμού να φέρει αναλυτική οικονομική κατάσταση. Είναι υπερβολικό και η αύξηση τόσο στις οικίες, όσο και στα κτήματα. Επισημαίνουμε ότι το τέλος ύδρευσης είναι ανταποδοτικό και περιορίζεται αυστηρά στο κόστος και δεν είναι εισπρακτικό μέσο για διάθεση των χρημάτων σε άλλες δραστηριότητες του Δήμου ή σε αδικαιολόγητες προσλήψεις υπαλλήλων. Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε την ακύρωση της απόφασης με αριθμόν 81/18.07.2007.
Επικαλούμαστε επιπλέον την εγκύκλιο που εξέδωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Αθανάσιος Νάκος, στις αρχές του τρέχοντος έτους – την οποία ο δήμαρχος και η πλειοψηφία την έχουν στα χέρια τους - για τις προϋποθέσεις για να είναι νόμιμα τα ανταποδοτικά τέλη που επιβάλλουν οι δήμοι και οι κοινότητες και καλούνται να καταβάλλουν οι πολίτες, σε διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε, με την ευκαιρία της ανάληψης καθηκόντων των νέων Δημοτικών και Κοινοτικών Αρχών. Διευκρινίζεται ότι το ανταποδοτικό τέλος διακρίνεται από τους φόρους επειδή καταβάλλεται προκειμένου να καλυφθούν έξοδα για μια συγκεκριμένη υπηρεσία, που παρέχεται στους δημότες. Η διευκρινιστική εγκύκλιος, εστάλη στις 2 Ιανουαρίου 2007 σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και επισημαίνεται ιδιαιτέρως στις δημοτικές και κοινοτικές αρχές ότι το ανταποδοτικό τέλος πρέπει να περιγράφεται με σαφήνεια. Το συγκεκριμένο έργο ή οι συγκεκριμένες υπηρεσίες που θα παρασχεθούν με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την ανάπτυξη της περιοχής και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Βασική προϋπόθεση είναι το έργο ή η υπηρεσία που καλύπτει το τέλος να έχει τοπικό χαρακτήρα και να μην περιλαμβάνεται σε υποχρεωτικά παρεχόμενες υπηρεσίες ή εκτελούμενα έργα που χρηματοδοτούνται από άλλες πηγές. Ο κύκλος των προσώπων που ωφελούνται πραγματικά ή εν δυνάμει, από το έργο ή την υπηρεσία. Το μέρος ή το σύνολο της δαπάνης για την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου ή για την παροχή της υπηρεσίας που προορίζεται να καλύψει το ανταποδοτικό τέλος. Τέλος, διευκρινίζεται ότι οι προθεσμίες για τη λήψη, από τους ΟΤΑ, των κανονιστικών αποφάσεων για τον καθορισμό του συγκεκριμένου τέλους είναι ενδεικτικές. Θεωρείται, λοιπόν, νόμιμη η επιβολή του τέλους, αναδρομικά, από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, ακόμη και αν η σχετική απόφαση εκδοθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2007.
Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Η αύξηση αυτή της πλειοψηφίας του Δήμου Μεθάνων έρχεται σε αντίθεση με τις υπουργικές εγκυκλίους και παρά τις επανειλημμένες συστάσεις του υπουργού Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφα για αυτοσυγκράτηση και λελογισμένη χρήση της συγκεκριμένης πηγής εσόδων για τα δημοτικά ταμεία. Υπενθυμίζεται ότι παρέμβαση στο θέμα των δημοτικών τελών έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφας, Ιανουάριος 2007, ζητώντας από τους δημάρχους να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση στις αυξήσεις των δημοτικών τελών και καλώντας τους σε διάλογο, προκειμένου να διευθετηθεί το ζήτημα που ανακύπτει. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που παρέθεσε υπουργός σε επιστολή του προς τον τότε πρόεδρο της ΚΕΔΚΕ κ. Π. Κουκουλόπουλο, το 2006, επί 49 συνολικά δήμων της χώρας, οι 37 (ποσοστό 75,5%), καθόρισαν αυξήσεις πάνω από την αντίστοιχη αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ και πάνω από τον πληθωρισμό, φθάνοντας έως και το 35,48%. Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε την ακύρωση της 81ης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μεθάνων.